FANDOM

"Związki to sznury, miłość to pętla"
― Durzo Blint
Durzo Blint
Płeć Mężczyzna
Występowanie Droga Cienia, Cień Doskonały, Poza Cieniem (wspomniany), Na Krawędzi Cienia
Partner Gwinvere Kirena
Rodzina Gwinvere Kirena (partner), Ulyssandra Kirena (córka), kilka pozostałych żon i dzieci, wszystkie zmarłe
Wiek 700 lat
Prawdziwe imię Acaelus Thorne
Znany jako: Acaelus Thorne, Gaedric Gwiezdny Żar, Ferrik Ogniste Serce, Vin Craysin, Tal Drakkan, Yrik Czarny, Hrothan Żelaznoręki, Żak Eurthkin, Rebus Zwinny, Qose Delanoesh, X!rutice Ure, Mire Graggor, Pips McClawski, Garnek Mroczny, Dave Bezszelestny, Oturo Kenjii, Dehvirahamanko Bruhmaeziwakazari, reszta tożsamości nieznana

Durzo Blint – był jednym z alter-ego Acaelusa Throne'a. Durzo był jednym z najlepszych siepaczy w Cenarii, oraz posiadaczem czarnego ka'kari.

Historia

Książę Acaelus Thorne z Trayethell urodził się siedem wieków przed początkiem trylogii Anioła Nocy. Był najlepszym przyjacielem cesarza Jorsin Alkestes i największym rywalem Ezdrasza Szalonego.

Aby związać czarne ka'kari, Jorsine dał go Acaelusowi, lecz ten nie zdążył nawet nic powiedzieć bo po narzeczonej nie pozostał ślad, i wiedząc, że będzie usiał grać rolę "zdrajcy" uciekł.

Pomimo pracowania samotnie, przyjął na terminy Merkuriusza. Groził chłopcu że go zabije, jeżeli nie udowodni że nadaje się i czy potrafi być siepaczem. Blint uznał go jako syna, chociaż traktował z specyficzny sposób. Myślał że porzuci miłość, choć miał silne uczucia wobec Mamy K i jego córki Ulyssandry.

Blint zmienił tożsamość Merkuriusza na Kylara Sterna| i umieścił go w domu hrabiego Drake'a podczas jego szkolenia. Trenował Kylara dzień w dzień, nauczał go walki, zdrady i zielarstwa, pokazywał mu realny świat siepacza. Często drwił z zwykłych zabójców i wciskał w Kylara potrzebę jego talentów do znalezienia wylotu, wzmacniając wezwanie ka'kari.

Blint był posiadaczem czarnego ka'kari i Sędziego i był znany przez wszystkich w Cenarii jako największy siepacz, ku rozczarowaniu samozwańczego Hu Szubienicznika. Ze względu na czarne ka'kari żył ponad 700 lat i był jednym z najlepszych siepaczy i intrygujących ludzi w Midcyru. Jest bohaterem z prawie połowie opowieści Midcyru. Blint szedł pod wieloma tożsamościami, był odpowiedzialny za zniknięć kilku ka'kari, choć wciąż szukał srebrnego ka'kari, najpierw dał je Mamie K, następnie po prostu ukrył je. Czarne ka'kari porzuciło Durzo cztery miesiące przed rozpoczęciem nauk Kylara, z powodu braku emocji, które ka'kari potrzebowało.

Czarne ka'kari opuściło Durzo z powodu braku wyrzutów sumienia za śmierć Vondy podczas jego próby zdobycia srebrnego ka'kari w celu ochrony przed Garothem Ursuulem, związanie z ka'kari zostało zerwane, ale umiejętność wykorzystywania Talentu pozostała.

Zdolności

Ka'karifer

Durzo Blint jest wyjątkowo utalentowany. Posiadał czarne ka'kari przez ponad 700 lat, używając go do poszukiwania, niszczenia (lub ukrycia) ka'kari stworzone przez Ezrę. Zrobił to, aby upewnić się że Szalony Mag nie zdobędzie władzy nad sześcioma ka'kari i Curochem.

Ze względu na nieśmiertelność, Durzo był w stanie odkryć wiele umiejętności, takich jak tworzenie broni i zbroi, a także jako doskonały wojownik z każdym rodzajem broni, jak i również doskonale odnajdywał się w ziołach, truciznach i różnych miksturach. Był także mistrzem szybkiego leczenia.

Talent

Wykorzystywał swój talent na wiele różnych sposobów, m.in. łapanie mieczy, strzały z podawaniem do cięciwy, szybkie gojenie, zwiększanie jego siły i szybkości, zacieranie śladów, wyciszanie głos, wspinanie się na wiele obiektów i budowli oraz transformacji.

Języki

Durzo żył ponad 700 lat więc potrafił mówić w ponad 30 językach, z taką biegłością że nawet miejscowi nie mogą wykryć akcentu, i był mieszkańcem z co najmniej 15 krajach.

Ciekawostki

  • Twarz Durzo jest oryginalną twarzą Acaleusa Thorne'a.
  • Według "Cienia Doskonałego" na początku miał mieć na imię Durzo Flint. Według "Poza Cieniem" miał się nazywać Durzo Klint. Jak sam Durzo powiedział, nie lubi poprawiać ludzi.

Występowanie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki